Moștenirea de Katherine Webb-recenzie

Fiecare persoană speră sau așteaptă sau prezice că va alege calea cea mai bună într-o perioadă de criză intensă, cea mai nobilă care ar putea evidenția umanitatea, simpatia lor și valorile lor fundamentale. Cu toate acestea, oamenii fiind ceea ce sunt, ce se întîmplă cînd cineva alege calea greșită? Cît durează și cît de departe se vor auzi reverberațiile ecoului unei astfel de decizii? Sunt păcatele tatălui cu adevărat predate fiului? Acesta este misterul ce se află în spatele Moștenirii lui Webb.

La peste două decade de la dispariția vărului lor, Henry, surorile Erica și Beth Calcott se întorc la Conacul Starton după ce bunica lor a murit. În timp ce se află acolo, Erica descoperă scrisori aparținînd străbunicii lor, Caroline, scrisori prin care se deduce că trecutul ei nu a fost poate întotdeauna ceea ce părea a fi. În timp ce se străduiește să descopere misterul trecutului lui Caroline și a unui copil misterios, Erica se confruntă cu amintiri din copilăria ei și, în cele din urmă află ce s-a întîmplat cu Henry.

Povestea este spusă din două puncte de vedere alternative. Începe cu Erica, sora Calcott cea mică, care vede întoarcea la Conacul Starton ca o binecuvîntare deghizată atît pentru ea cît și pentru sora ei, Beth, care suferă de depresie. Ea gustă posibilitatea de a-și revizui trecutul, al ei dar și a lui Caroline. Cu vigoare încearcă să înțeleagă trecutul secret al străbunicii ei. Povestea se alternează cu cea a lui Caroline, o soție de fermier din America la începutul secolului trecut, o viață plină de dragoste, tragedie, greutăți, înainte de a se îndrepta spre Anglia și a o naște pe bunica surorilor Calcott. Această interconectare a celor două povești prezintă cu adevărat abilitățile de povestitor ale lui Katherine Webb.

Una dintre punctele forte ale cărții este prezentarea detaliată a vieții la începutul secolului 20. De la constrîngerile sociale legate de intimitate și eticheta adecvată fiecărei situații la tehnologia în continuă schimbare sub forma mașinilor, telegrafelor, la cîmpurile imense și strălucirea vastă a Oklahomei. Cititorul cu adevărat se simte pătruns în lumea lui Caroline. Aproape că se poate simți tortura corsetelor ce strîngeau talia în căldura sufocantă a unei veri în Oklahoma. Este o imagine clară și grafică a vieții la o fermă într-o perioadă de cotitură în istorie pe care un cititor o poate experimenta. Cum experienețele lui Caroline o duc în trei lumi diferite, tranzițiile dintre cele 3 scene sunt provocatoare și pentru cititor la fel ca și pentru Caroline și doar adaugă cititorului empatie pentru sentimentul crescînd a  lui Caroline de dezorientare și disperare.

Moștenirea este o poveste despre  dragoste, pierdere, secrete de familie și prietenie, e despre cum deciziile pot afecta generații întregi. Pur și simplu, Webb permite personajelor sale să prezintă povestea fără a alimenta cu forța cititorul. Descrierile descriptive permit cititorului să experimenteze sentimente asemănătoare cu singurătatea și insignifianța lui Caroline și sentimentul de revenire și redescoperire al Ericăi.

Reclame